logo portal banner

logo mkvc tigar zuri

logo mkvc tigar bijelkasti

 2021 07 01 ferdo

Kao što van je poznato naš počasni član MKVC, Ferdinand Popov - Ferdo krajem prošle godine prodao je brod „koču“ Majka Marija (18 m) i kupio drugi manji (12 m) ribarski brod, u kojeg je trebalo dosta uložiti kako bi zadovoljio njegove izazove. Želja mu je bila da dalje ribari sa manjim brodom sa manjim naporom.
I tako je prije deset mjeseci svakodnevnog, danonoćnog rada na brodu, na kojem je ostala samo kobilica i desetak vanjskih madira krenuo sa rekonstrukcijom broda.
Na zadnjem dijelu kobilice produžio je i produbio nosač za novi timun, dao izraditi novi propeler po snazi motora i duljini broda, povisio bandu na krmi broda, razne štile, promijenio sve pašaice, cijeli brod prebrukvao, izradio novo nadgrađe sa drugačijim rasporedom kormilarnice, komore, kuhinjom, dnevnim boravkom, ostavom, a ispod u provi broda novu spavaonicu.
Na sredini broda u potpalublju smjestio je manov motor. Izradio je unutarnje hlađenje motora, dok je cijevi u kojem cirkulira tekućina za hlađenje motora, izveo izvan broda, kako bi ga more hladilo.
U potpalubu smjestio je tri inox rezervoara (šest tona) posebno izrađenu za taj brod za gorivu i inox rezervoar za pitku vodu (600 litara).
Na krmi broda izradio je gruju sa svim popratnim elementima koje „koča“ treba imati. Sa grujom je povezao i pomoćno vitlo za pričuvno mrežu.
Glavno vitlo koju je djelomično rekonstruirao, a dobrim djelom na novo dizajnirao, odnosno prilagodio ga svojim potrebama, već prema mogućnostima na brodu smjestio je iza komore i ispod kormilarnice.
Paluba na krmi gdje će se sortirati ulovljena riba, je potpuno zaštitio od udara vjetra za zaštitu ribara i djelovanje sunčeve svjetlosti, tako da će se riba na najbolji način zaštiti dok se ne stavi u komoru za održavanje ribe.
Na krmenoj bandi smjestio je rodulin sa svim popratnim dijelovima (vodilice …) koji trebaju biti povezani kada se mreža spušta i diže na brod.
Nešto neobično u odnosu na druge ribarske brodove „koče“ na krmi iznad vitla izradio je malu kormilarnicu. U njoj će instalirati i povezati sve uređaje koje treba imati na jednom brodu (računalu sa pomorskom kartom, sonder, AIS, radar, VHF radio stanica, radio i td), uređaji za praćenje rada motora, pomorska navigacijska svjetla na brodu i ostala rasvjeta na brodu te praćenje ostalih uređaja na brodu itd.
Iznad kormilarice smjestio je na inox nosaču sve antene od uređaja koje je potrebno imati na brodu.
Iznad kabine od prove do krme broda izradio je inox ogradu. Namjena na tom djelu broda biti će naknadno izrađena.
Na provi broda ugradio je vitlo za sidrenje broda, a na postolju od vitla izrađene su specifične bitve za vezivanje broda. Dok je na samom postolju za vitlo izradio specifičan nosač sajli kojim je povezao provu broda sa grujom, a dizajn nosača oslikava životni moto obitelj Popovih.

U naredno vrijeme u potpalubu ugraditi će pomoćni motor za proizvodnju električne energije, hidrauličnu pumpu za podizanje mreže i plutajućeg parangala, sve pumpe za morsku vodu (čišćenje ribe i drugih stvari na brodu). Iznad motora na palubi broda smjestit će komoru u kojoj će se odlagati ulovljena ribe, a u komoru će se odlagati i led dobiven od morske vode. Slijedi još cijeli brod povezati sa električnim hidrauličnim instalacija, te još nekim ribarskim alatima (plutajući parangal).
Cijeli dizajn broda i svih uređaja i detalja na brodu na temelju dosadašnjih ribarskog iskustva osmislio je sam Ferdo zajedno sa prijom Igorom (Tribunj). Grube stolarske radove oko bande na krmi broda i kabine i bokove broda izradio je profesionalac Ive (Banjevci) sa svojom ekipom. Kuhinju, prostoriju za boravak ribara i ormare za stvari i opremu te krevete u spavaonici u provi broda izradio je Cvitko (Tribunj). Inox ogradu na brodu i neke detalje izradio je Tihomir (Karlovac). Dok je u jednom dijelu izgradnje inox ograde Dačo (Vukovar) montirao i demontirao svoju skelu oko broda. Sve dijelove koje je trebalo tokariti izradio mu je brat Bino, a i treći brat Berto bio je od velike pomoći zajedno sa svojim sinovima Jurom, Šimunom, Rokom, Jakovom i Andrijem. Markić (Split) priprema presvlake za kuhinju, krevete i kormilarnicu. Bilo je tu još nekih koji su sudjelovali u rekonstrukciji ovog broda kao što je nećak Frane, još jedan Frane, Krešo, Joško, Marino, Gojko itd. Naravno i njegova djeca od Marije, Anđele, Franke i naravno Josip i posebno Ante bili su od velike pomoći oko uređenja broda nakon svake velike obrade broda. I na kraju supruga Goranka trebala je svakodnevnu tu vojsku nahraniti, a platila je svojim radom i jedna perilica rublja, nije izdržala taj svakodnevni pritisak šporke robe.
Brod je rekonstruiran u hangaru brodogradilišta u vlasništvu Igora Stipaničeva u Tribunju (Sovlje).

Ferdo je svoje tridesetogodišnje ribarsko iskustvu ribarenjem, a najvećim dijelom kočarenjem na moru ugradio u ovaj brod kojem je dao ime Marija Majka. Brod obiluje inovatorskim rješenjima i novitetima kojim ga čini jedinstvenim od ostalih kačarskih brodova na Jadranu.
Brod Marija Majka ima dušu prezimena Popovih (Pajevih) i ulazi kao najnoviji peti ribarski brod u floti braće Popovih iz Tribunja.
Na samo porinuće broda u more bili su prisutni mnogi ribari i Ferdini prijatelji, a priključio nam se i mons. Ante Ivas, biskup šibenski u miru, dok će blagoslov broda biti kada Ferdo u slijedećoj fazi do kraja opremi brod za ribarenje.
U ime svih članova MKVC, počasnom članu MKVC Ferdiju želim puno sreće u ribarenju i mirno more.

 

POVEZANI ČLANCI

PRISTUPNICA

mkvc pristupnica slikaČlanom MKVC može postati svaki državljanin RH koji će se na temelju članka 8. Statuta MKVC, dragovoljno uključiti u provođenju djelatnosti kluba ...
WVF
     MHB RH
   
ZAGREB
    HTZ
    GS OS RH
     EUROBIKER-CROATIA
    MKVC
logo wvf
logo ministarstvo branitelja     logo grad zagreb     logo htz     logo gsos rh     logo eurobiker     logo mkvc
Go to top