logo portal banner

AKTIVNOSTI

Moto defile Ponos ratnih veterana `12.

2012 08 05 lozina 211

2012.08.03. - 4. Moto defile „Ponos ratnih veterana `12 - Knin“ - Livno

Tijekom današnjeg dana veterani su se iz svih krajeva Hrvatske, BiH i dijaspore okupili na moto susretu u Livnu kod MC Vukova.  Okupilo se oko sedamdesetak članova MKVC. Po dolasku namjestili smo svoje šatore i spremili se za moto defile do Rujana u organizaciji MC Vukova.
U Rujanima je prije tri godine izgrađen Memorijalni centar i Crkva sv. Jurja, izgrađena u čast poginulim hrvatskim braniteljima.
U crkvi su ispisana sva imena branitelja bez obzira od kuda su, a poginuli su na ovom ratištu. Kod križa zapalili smo svijeću i pomolili se, a potom smo se vratili u kamp, gdje je druženje nastavljeno do kasno u noći.

2012.08.04. - 4. Moto defile „Ponos ratnih veterana `12 - Knin“ - Livno

Ujutro smo se okupili u kampu i krenuli na obilazak Livna. U gradu smo ostali do poslijepodneva kada smo se vratili u kamp.
Po povratku pripremili smo se za tradicionalni moto defile kroz Livno. Ove godine nošenje hrvatskog stijega na čelu moto kolone iza stijega MC Vukovi pripala je čast Barbi. Defile je i ove godine bio impozantan i veličanstven.
Po dolasku u središte Livna stali smo na nekih sat vremena i nastavili smo se družiti po lokalnim kafićima. Potom smo krenuli u kamp.

U kampu su nakon toga započele moto igre u kojima su se uključili i veterani.
Nakon toga zauzeli smo poziciju u šatoru i nastavili smo se družiti uz dva odojka i jednog janjca do kasnog u noći.

Moto susret MC Vukovi - Livno

2012.08.05. - 4. Moto defile „Ponos ratnih veterana `12 - Knin“ - Knin

Rano ujutro spremili smo šatore, formirali moto kolonu i krenuli prema Kninu. U Knin smo stigli u dogovoreno vrijeme u 08.00 sati u vojarnu „Kralj Zvonimir“. U vojarni smo parkirali motore na glavnoj pisti i čekali signal da se krene u moto defile ulicama grada Knina. Za to vrijeme formirali smo kolonu na način da ove godine na čelu kolone budu bikeri iz 4. i 7. gardijske brigade, kao predstavnici gardijskih brigada koji su prvi ušli u okupirani Knin. Iza predvodnika trebalo je biti 12 hrvatskih stjegova, no unatoč obećanju i dogovoru stjegove nismo dobili. Srećom što je jedan biker iz 4. brigade imao hrvatski stijeg na motoru pa se lako moglo zaključiti u kojoj državi se održava obilježavanja Dana pobjede, domovinske zahvalnosti i Dana hrvatskih branitelja.
Točno u 10.10 sati moto kolona napustila je vojarnu „Kralj Zvonimir“ i krenula ulicama Knina prema središnjem trgu u Kninu gdje se odvijala središnja svečanost obilježavanja Dana pobjede, domovinske zahvalnosti i Dana hrvatskih branitelja. Kolona se kretala u četveroredu malom brzinom. Vrlo brzo smo stigli i prošli pokraj središnje proslave na Trgu A. Starčevića kod spomenika Hrvatske pobjede Oluja '95 u Kninu.

Produžili smo do pomoćnog nogometnog igrališta u Kninu gdje smo parkirali motore. Nakon toga smo se priključili obilježavanju na trgu. U Kninu smo ostakli na ručku da bi poslijepodne jedna grupa veterana otišla na ručak kod Paje u Oklaju, druga grupa veterana na ručak kod Marka Skeje, a treća grupa veterana u Drniš i dalje u moto defileu prema Čavoglavima.
Tijekom noći do sutradan u jutra iz svih smjerova članovi MKVC i njihovi prijatelji okupili su se u kampu MK Okit u Vodicama.

2012.08.06. - 4. Moto defile „Ponos ratnih veterana `12 - Knin“ - Vodice

Na početku prvog dana druženja u kampu u jutarnjim satima podijelili smo zadaće tko će za što brinuti tijekom kampiranja u kampu. I ove godine članovi Podružnice Južne Hrvatske iz Metkovića brinuli su se kompletno o kuhinji i u najvećem dijelu preuzeli su kompletnu organizaciju u kampu, a i gotovo u punom sastavu su se priključili ovom projektu.
Nakon doručka bikeri su otišli na kupanje na obližnjim plažama u Vodicama i Tribunju. Na kupanju se ostalo do kasno poslijepodne.
Dok su se jdni kupali Dida i njegova ekipa okretala je dva odojka za ekipu kada će se vratiti sa kupanja. Na večeru smo pozvali našeg domaćina i njegove članove iz MK Okit te njihove prijatelje iz drugih udruga koje djeluju na području Vodica i Tribunja.
Ekipu je zabavljao bend iz Karlovca do jutarnjih sati.

2012.08.07. - 4. Moto defile „Ponos ratnih veterana `12 - Knin“ - Vodice

Nakon podjele poslova u kampu većina članova otišla je na kupanje na obližnjim plažama. Na plaži osim kupanja, igrala se odbojka na pjesku, odmaralo i ispijala kava u obližnjim kafićima.
Za večeras je bilo dogovoreno da se malo upoznamo sa krajem u kojem kampiramo. Tako smo prvo formirali kolonu i otišli do crkve na brdu Okit, gdje se nalazi Gospina crkva i župno svetište Gospe Karmelske. U crkvi nam je otac od predsjednika MK Okit Bumbe, Josip Mateša - Jole ispričao povijest izgradnje crkve, a izvan crkve nas je Rade Juričev - Sudac upoznao sa događajima za vrijeme Domovinskog rata na ovom području.
Nakon toga smo otišli do Stare župne crkve sv. Križa na groblju posvećena 1421. godine u samim Vodicama. Tu crkvu i groblje neki moćnici danas želje preseliti kako bi mogli proširiti svoj kapital iz obližnjeg hotela.
Potom smo otišli u središte grada gdje smo se upoznali sa poviješću Vodičkih žudija. Njihovu priču ispričao nam je dogradonačelnik grada Vodica i predsjednik Vodičkih žudija g. dipl. oec. Luka Lipić.
Nakon toga smo posjetili najstariji objekt u Vodica iz 16. stoljeća, utvrda Ćorić kula, smještena u samom središtu današnjih Vodica u kojoj su postavljeni različite impozantne skulpture od maslina koje je izradio otac predsjednika MK Okit Bumbe, Josip Mateša - Jole.
Nakon toga posjetili smo atelje poznatog fotografa milenijskih fotografija vodičana dr. Šime Strikomana. Načelno smo dogovorili suradnju za izradu jedne milenijske fotografije bikera slijedeće godine u Kninu.
Potom smo posjetili mjesnu župnu crkvu sv. Križa od 1725. godine u Vodicama koju prevodi župnik Franjo Glasnović rodom iz Janjeva, mjesto koje su ove godine veterani posjetili na Kosovu.
Nakon toga organizirano smo otišli na piće u Pakoštane i kada smo dobili signal da je roštilj spreman vratili smo se u kamp, gdje smo nastavili družiti se do kasno u noći.

2012.08.08. - 4. Moto defile „Ponos ratnih veterana `12 - Knin“ - Vodice

Danas je slijedilo opuštanje i kupanje na plaži. Tijekom dana veterani su se razbježali po svim plažama u blizini. Na kupanju su ostali do kasno na večer.
Ovaj put su ribari iz Vodica okupljeni u udruzi „Mali Porat“ za bikere pripremili ribarsku večer od buzare do tune na žaru. Večera je bila obilna i nešto novo za naše članove iz Slavonije i sjevera Hrvatske. I ova večer je bila duga i nezaboravna.

2012.08.09. - 4. Moto defile „Ponos ratnih veterana `12 - Knin“ - Vodice

I danas je od jutra bilo predviđeno kupanje na obližnjim plažama. Dok se jedna ekipa kupala druga ekipa je pripremala brod Majka Marija vlasnika Ferdinanda Popova, ribara iz Tribunja sa hranom za roštilj i pićem. Naime zahvaljujući Radi Juričev - Sucem, koji nas je spojio sa Ferdinandom inače hrvatskim braniteljem kao i cijela njegova obitelj, uspostavili smo odlično suradnju i druženje na moru.
U poslijepodnevnim satima bikeri su se ukrcali na brod „Majka Marija“ vlasnika Ferdinanda Popova i krenuli smo na krstarenje po šibenskom akvatoriju.
Tako smo krenuli iz Tribunja prema Skradinu. Na brodu je bila ekipa koja je brinula da nitko nije bio gladan ni žedan. Ulaskom u kanal svetog Ante, uzak i dug morski prolaz koji vodi do samog Šibenika stali smo na otočić Ljuljevc kod utvrde Svetog Nikole koja je bila završena 1544. godine. Tu smo se malo prošetali i upoznali sa povijesti same tvrđave.
Nakon toga smo produžili prema šibenskom mosti, a prije toga nas je Rade upoznao sa morskim prolazom dug nekoliko stotina metara, koji je sagradila bivša vojska, nazvan Hitlerove oči i značajem toga prolaza.
Približavanjem šibenskom mostu Rade nas je upoznao o događajima koje su se vezale za taj most i Hrvatsku za vrijeme Domovinskog rata.
Potom smo plovili prolazom sve do Skradina. U Skradinu smo se iskrcali i šećući kroz grad Rade nas je upoznao sa događajima vezana za grad u Domovinskom ratu. Nakon kratke šetnje i kupanje u Skradinu krenuli smo prema Tribunju.
Po povratku počasni član MK Okit, Prketa nas je ponovo dočekao sa svojim gliserom kojim pruža usluge turistima u vožnji padobranom u Vodicama. Po povratku napravili smo nekoliko krugova u marini u Vodicama i u Tribunju, a na brodu su se pjevale Thompsonove domoljubne pjesme.
Nakon usidrenja, druženje se nastavilo do kasno u noći na samom brodu.

2012.08.10. - 4. Moto defile „Ponos ratnih veterana `12 - Knin“ - Vodice

Danas je slijedio povratak svojim kućama. Ujutro smo pripremili doručak, zahvali se čelnicima iz MK Okit koji su nam ustupili kamp i izrazili spremnost na daljnju suradnju. Pozdravili se i napustili kamp.
I ove godine cijelu organizaciju događanja i logistiku od hrane i pića realizirao je Moto klub Veterani - Croatia. Veterani bikeri, kako članovi MKVC tako ni iz drugih moto klubova koji su se priključili MKVC nisu potrošili ni kune tijekom druženja u kampu u Vodicama.
Ovakav vid druženja nastavit ćemo i slijedeće godine. Svi članovi iz nekog drugog moto kluba trebat će se najaviti sa brojem članova, kao bi se optimalno mogla organizirati logistika.
Na kraju zahvalio bi se svim veteranima članovima MKVC koji su uskladili svoje privatne obaveze i priključili se već od Livna, Knina do Vodica i družili se na godišnjem okupljanju članova MKVC na moru. Posebno bi istaknuo i pohvalio članove Podružnice 4. – Južna Hrvatska MKVC koji su se istakli radom i dijelom kao ekipa koja je vrlo ozbiljno shvatila ovo druženje. Slijedeće godine želio bih da se i ostale podružnice MKVC priključe i slijede primjer Podružnice 4. – Južna Hrvatska MKVC.
Zahvalio bi se i domaćinima kampa članovima MK Okit na čelu sa njihovim predsjednikom Bumbi.
Isto tako bi se zahvalio Termitima, ŠRK „Mali Porat“ Vodice, Gradu Vodice, Župi Vodice, Josipu Mateši – Jole, predsjedniku Vodičkih Žudija, dr. Šimi Strikomanu te Radi Juričevu – Sudacu što su se veterani iz Hrvatske vrlo ugodno osjećali, dostojanstveno i ponosno proveselili Dan pobjede, domovinske zahvalnosti i Dana hrvatskih branitelja.
Veliko hvala i našim donatorima: Borisu Vukušiću, Marijanu Paliću, Hotel „Kristina“, Frigo Bonsai d.o.o., Mati Vincetiću - Peapanu, Ferdinandu Popovu te pokrovitelju Ministarstvu branitelja.

2012 08 05 daco 120

Poštovani veterani bikere!
Čestitamo Vam DAN POBJEDE I DOMOVINSKE ZAHVALNOSTI, DAN HRVATSKIH BRANITELJA i 17. OBLJETNICU VOJNO REDARSTVENE OPERACIJE "OLUJA"
MOTO KLUB VETERANI - CROATIA

Poštovani prijatelji i predstavnici MK klubova (popis je poznat IO MKVC)!

Tijekom proteklog vremena sa vašim članovima imali smo prilike družiti se i sudjelovati u raznim moto akcijama ili moto susretima u RH. Cijeneći doprinos vašeg MK kluba u sredini u kojem djelujete i korektan odnosu vaših članova prema MKVC slobodan sam ponuditi prijedlog da vaši članovi branitelji Domovinskog rata ili onoga koga ovlastite budu naši gosti na tjednom druženju veterana članova MKVC u kampu u klub hausu MK Okit u Vodicama nakon Dana pobjede, domovinske zahvalnosti i Dana hrvatskih branitelja od 06.08. do 10.08.2012. godine.
Okupljanje članova MKVC je 03.08.2012. godine na moto susretu MC Vukovi u Livnu. Na moto susretu smo do jutra 05.08.2012. godine kada formiramo moto kolonu i krećemo na obilježavanje 17. obljetnice Dana pobjede, domovinske zahvalnosti i Dana hrvatskih branitelja i sjećanje na obljetnicu vojnoredarstvene akcije „Oluja“ u Kninu, gdje u službenom protokolu Ministarstva branitelja organiziramo 4. moto defile pod nazivom: „Ponos ratnih Veterana“ ispred ostalih braniteljskih udruga, ulicama grada Knina do trga u središtu Knina. Nakon moto defilea priključujemo se činu obilježavanja. Program obilježavanja u Kninu.

2012 08 05 program obiljezavanja knin

Po završetku protokola u Kninu dio ekipe odlazi u Drniš gdje se priključuje moto defileu koji predvodi Marko Perković – Thompson do Čavoglava, dok druga ekipa MKVC odlazi u moto kamp u Vodice. U Vodicama tijekom idućeg tjedna predviđeno je druženje veterana članova MKVC i njihovih prijatelja branitelja bikera uz kupanje, vožnja do obližnjih gradova i mjesta (Šibenik, Pakoštane, Biograd na moru, Zadar), obilaska nacionalnih parkova te druženje u kampu.
Logistiku osigurava MKVC osim ako će nam se priključiti veliki broj branitelja bikera postoji mogućnost da će se onda participirati u troškovima.
U duhu daljnje dobre suradnje očekujemo dolazak bikera branitelja članova vašeg MK kluba. Sa sobom ponesite kompletnu kampersku opremu, a ostalo prepustite nama.

Sa štovanjem!

Moto klub Veterani - Croatia
predsjednik, Ratko Dragović - Klek, pukovnik

2012.08.05. - 4. Moto defile „Ponos ratnih veterana `12 - Knin“ (Pride war veterans`12 - Knin“) - Najava

Poštovani članovi MKVC, ove godine okupljanje za obilježavanje Dana pobjede, domovinske zahvalnosti i Dana hrvatskih branitelja u Kninu je od 03.08.2012. godine u 16.00 sati na moto party kod MC Vukovi u Livno (BiH). U 17.00 sati u kampu se formira moto kolona i odlazi u Rujane na Sv. Misu za preminule hrvatske branitelje na tom području.
Dana 05.08.2012. godine formira se moto kolona iz kampa i kreće se na moto defile u Knin gdje se priključujemo obilježavanju Dana pobjede, domovinske zahvalnosti i Dana hrvatskih branitelja, gdje će MKVC organizirati 4. (četvrti) moto defile "Ponos ratnih veterana ´12 - Knin" kroz ulice grada Knina.
Nakon obilježavanje u Kninu organizirano se u 13.30 sati kreće u kamp u Vodice (MK Okit - Vodice) gdje članovi MKVC i njihovi prijatelji ostaju sve do 12.08.2012. godine. U kampu je predviđen nastavak druženja.
Više o tome biti će riječi kasnije.

KRATKI SAŽETAK VAŽNIJIH POVIJESNIH INFORMACIJA

Svake godine, od 2009. godine, Moto klub Veterani - Croatia organizira obilježavanje ovog važnog događaja iz kasnije hrvatske povijesti.
05. kolovoza 1995. godine, kao dio sveukupne kompleksne i zahtjevne vojno-redarstvene operacije Oluja, Oružane snage RH zajedno sa snagama reda Ministarstva unutarnjih poslova RH ušle su i oslobodile grad Knin.
Oslobađanje grada Knina bio je važan cilj operacije Oluja, a sam grad ima veliku ulogu u hrvatskoj povijesti:
  • U prošlosti, u gradu Kninu su se krunili i iz njega su vladali hrvatski kraljevi
  • Uoči i nakon raspada bivše Jugoslavije 1991., Srpski pobunjenici iz Hrvatske, pot-pomognuti JNA (kontroliranom od Srba) i srpskim i crnogorskim dragovoljcima iz Republike Srbije, Republike Bosne i Hercegovine i Republike Crne Gore, neviđenim zvjerstvima i krvoprolićem, okupirali su grad Knin i još ¼ legitimnog teritorija Republike Hrvatske
  • Nakon što su ga okupirali, Srpski pobunjenici proglasili su Knin glavnim gradom samoproglašene tzv. Republike Srpske Krajine;
  • Grad Knin kao i ostatak okupiranog teritorije u Hrvatskoj, međunarodno je i legalno priznat kao sastavni dio suverenog teritorija neovisne Republike Hrvatske
  • Hrvatska vojska prosudila je grad Knin je kao gravitacijsko središte srpske pobune i tzv. Republike Srpske Krajine.
U to vrijeme, glavni cilj srpske političke, vjerske, znanstvene i vojne elite bio je samoproglašenu, tzv. Republike Srpske Krajine, zajedno s ostalim okupiranim područjima u drugim republikama pridružiti „matici“ Republici Srbiji, a s ciljem uspostave Velike Srbije, kao nikada ostvarenog srpskog sna koji je zauvijek ostao samo mit.
Od 1991. godine bezuspješno su se vodili bezbrojni mirovni pregovori s ciljem mirne reintegracije okupiranog teritorija u ustavno-pravni poredak Republike Hrvatske. 04.08.1995., nakon što su propali i posljednji mirovni pregovori, hrvatska Vlada pokrenula je operaciju Oluja kojom se, u nepuna 84 sata, oslobodila velika većina okupiranog teritorija Republike Hrvatske.

Nekoliko značajki sam operacije Oluja:
  • Trajala je od 04-07. kolovoza 1995. godine
  • Napad se provodio na 630 kilometara dugoj fronti
  • 18%, ili oko 10.000 kvadratnih kilometara okupiranog područja Republike Hrvatske bilo je oslobođeno.
Dodatni efekti operacije Oluja:
  • Srpske postrojbe bile su u potpunosti onemogućene pokrenuti još jednu zločinačku i kriminalnu operaciju protiv bošnjačkog i hrvatskog naroda u području Bihaća u Bosni i Hercegovini; još jedan zločin kao u Srebrenici je bio planiran, međutim zahvaljujući operaciji Oluja srećom takav zločin se ipak nije dogodio;
  • Srpski političari su konačno shvatili da vojna opcija nije opcija, stoga je preostalo okupirano područje Republike Hrvatske,regija uz Dunav, reintegrirano u pravni poredak Republike Hrvatske 1997. kao rezultat mirovnog procesa;
  • Operacijom Oluja osigurani su preduvjeti nastavka združenih operacija Hrvatske vojske, Armije BiH i HVO u Bosni i Hercegovini kojima su oslobođeni veliki prostori koji su do tada bili pod srpskom kontrolom i očišćeni od ne-Srba;
  • U konačnici to je omogućilo provedbu konačnog Mirovnog procesa 1998. godine što je posljedično okončalo ratno stanje u Republici Hrvatskoj i Republici Bosni i Hercegovini.
Tijekom operacije Oluja, Oružane snage RH i snage reda Ministarstva unutarnjih poslova imale su slijedeće gubitke:
  • 196 poginulih
  • Oko 1,100 ranjenih
  • 3 zarobljena, pritvorena u Srbiji i srpskim dijelovima u Bosni i Hercegovini
  • 15 hrvatskih branitelja se vodi nestalim u operaciji.